Op zondag 9 juni vindt de elfde landelijke Open Kloosterdag plaats. Het museum organiseert daarbij weer een gezellige Curiosamarkt voor jong en oud. Ook kunt u genieten van een wandeling en een drankje in de kloostertuin. Bij de Broeders van Huijbergen wordt het thema ‘Wat is jouw verhaal?’ belicht. Het Wilhelmietenmuseum heeft in het kader van deze dag, en ter ere van het 170-jarige jubileum van de Congregatie, de persoonlijke levensverhalen van de broeders uitgelicht met een tijdelijke tentoonstelling. U betaalt alleen de reguliere entreeprijs.

Op deze dag is het tevens mogelijk om deel te nemen aan een kruidenwandeling. Er zijn nog maar enkele plaatsen vrij. Omdat er een maximum aantal van 10 personen wordt aangehouden, adviseren wij u om zo snel mogelijk een plaatsje te reserveren. Aanmelden is mogelijk door een e-mail te sturen naar conservator@wilhelmietenmuseum.nl. Vermeld hierin alstublieft uw volledige naam, het aantal personen en de dag waarop u graag wilt meewandelen