Tentoonstelling

De kerken van Huijbergen markeren de lange en turbulente geschiedenis van het dorp. Van de Wilhelmietenkerk tot de Roomskatholieke kerk Onze
Lieve Vrouwe Hemelvaart. Is er met het sluiten van de na-oorlogse kerk op 14 augustus 2022 een einde gekomen aan deze lange geschiedenis? Wat
gebeurt er nu met het religieuze erfgoed van Huijbergen? U ziet, leest en hoort meer hierover in het Wilhelmietenmuseum.

Vanaf zondag 2 april tot en met zondag 24 september 2023 is in het Wilhelmietenmuseum een tentoonstelling te zien over de geschiedenis van
de parochiekerken. In samenwerking met heemkundekring De Wilhelmiet zal uniek fotomateriaal, textiel, houtsnijwerk en religieus vaatwerk worden getoond. Het museum is iedere zondag geopend van 12.00 uur tot 16.00 uur. Kinderen tot 12 jaar zijn gratis en vanaf 12 tot 18 jaar 2 euro. Vanaf 18 jaar is de toegangsprijs 4,50. Pinnen is mogelijk.

Activiteiten

In de periode april-september vinden tijdens de openingstijden van het museum regelmatig activiteiten plaats, waaronder kruidenwandelingen en concerten. Wij adviseren u om deze website www.wilhelmietenmuseum.nl, de ,lokale kranten en/of het infoblad van Huijbergen in de gaten te houden voor het laatste nieuws.

De geschiedenis bewaren

De medewerkers en vrijwilligers van het Wilhelmietenmuseum willen graag de geschiedenis van de parochiekerken van Huijbergen bewaren. Wij zijn daarom geïnteresseerd in uw persoonlijke verhaal. Wilt u uw geschiedenis delen met het museum? Dan kunt u vrijblijvend langskomen in het museum tijdens openingstijden of u kunt een afspraak maken via een e-mailbericht naar conservator@wilhelmietenmuseum.nl. Telefonisch een afspraak maken voor een moment dat u goed uitkomt, kan ook. Belt u dan gerust naar 0681924344.