Deze tentoonstelling gaat onder de naam:
“Helende krachten in Huijbergen”.
Aandacht voor gezondheid door de eeuwen heen.

Helaas moeten wij het volgende mededelen:

In verband met de ontwikkelingen rondom het Coronavirus en de maatregel om geen bijeenkomsten tot 1 juni te organiseren, kunnen wij helaas  onze deuren in de maanden april en mei niet openen voor publiek. Het is heel jammer maar te begrijpen dat deze maatregel noodzakelijk is voor de veiligheid en gezondheid voor iedereen. Dat is het allerbelangrijkste.

Wij hopen iedereen na deze moeilijke periode weer te kunnen begroeten in ons museum.
In het museum draait dit jaar alles om gezondheid en gezondheidszorg door de eeuwen heen.
We blikken terug in de geschiedenis bij de Broeders van Huijbergen en de Wilhelmieten periode tot aan heden.
Maar gezondheid kan ook te maken hebben met muziek, meditatie, en kruiden. Dus in de breedste zin van het woord, zowel geestelijk als lichamelijk. De muzikale omlijsting wordt dit jaar door verzorgd door K.E. Muziekvereniging St. Cecilia. Dit jaar vieren zij hun 125 jarig bestaan. Zij gaan er voor zorgen dat elke openingszondag in dit museumjaar, een stukje muziek ten gehore gebracht wordt.

Daarnaast hebben ook dit jaar weer een schilderijen expositie in huis georganiseerd door “de 4 van de Bakstraat uit Tholen”.
En er volgen nog meer activiteiten in en rondom het Wilhelmietenmuseum.

We houden jullie op de hoogte van verdere ontwikkelingen op onze website:

Voor iedereen willen we meegeven, pas goed op jezelf en pas goed op elkaar in deze moeilijke tijd!!