HUIJBERGEN – Het museumjaar is bijna ten einde in het Wilhelmietenmuseum in Huijbergen. In de maand november komen nog de leerlingen van de groepen 6/7 van de basisscholen in de gemeente Woensdrecht.

bron: De Halsterse krant & De Zuidwest Krant

Daarmee kan een fantastisch jaar afgesloten worden, waarin de bezoekers met veel plezier zijn ontvangen. Maar ook een jaar waarin met de hulp van vrijwilligers en kunstenaars uit de omgeving een heel mooi seizoen is gedraaid, waarbij ook de inzet van de broeders van Huijbergen niet vergeten mag worden.
De tentoonstelling kreeg de naam “Sprakeloos”. Initialen door de eeuwen heen. Sprakeloos waren de organisatoren, door de “initialen” die ze aangeleverd kregen van zoveel mensen die reageerden op de oproep in de krant om een initiaal te maken, ongeacht materiaal en formaat, dat tijdens het museumjaar tentoongesteld zou worden.
Velen hebben hier gehoor aan gegeven, wat tot resultaat gaf, een keur van mooie kunstwerken die door vele bezoekers bewonderd werden. Ook mocht het museum een kunstenares verwelkomen die de bezoekers sculpturen in natuursteen en lichthuizen toonde.
De Broeders van Huijbergen mochten ook dit jaar veel schooljeugd begroeten in en rondom het museum. Onder begeleiding van ervaren pelgrims vertrokken leerlingen vanaf school te voet voor een “pelgrimagetocht ” naar Huijbergen. Zij werden hier ontvangen en begeleid op hun pelgrimsweg.
Dit alles gaf het museum weer genoeg energie om er voor te zorgen dat ook het nieuwe museumjaar een jaar belooft met verrassingen voor jong en oud, en met vele activiteiten.